Dag 18 - Hva tror du på?
--------------
Hva jeg tror på? Whuuut? Med hensyn til hva? Religion? Ingenting. Jeg tror på fred i verden og sånt. Neida, det gjør jeg faktisk ikke. Seriøst, med enkelte oppdragelser som blir gjort nå for tiden så tror jeg faktisk på mindre fred enn hva det har vært. Når ungene til de som føder når de er 15 år vokser opp og blir voksne, så blir jeg redd. Eller det har egentlig ikke med hvor gamle de er når de får unger, men når de er sånn type stokk dum blondiner (verre enn meg) som ikke har peiling på oppdragelse, som røyker og drikker under svangerskapet og egentlig driter i hele ungen, når den ungen vokser opp og blir voksen, DA blir jeg redd. Den ungen er sikkert vant med å få det akkurat slik den vil, fordi blondine-moren ikke tør å ha store diskusjoner med en 3åring midt på et kjøpesenter. Og det er vel egentlig forståelig, det er nok ikke så veldig gøy å stå og krangle med en unge i trassalderen blant mange fremmede folk, men om du kan oppdragelse så vet du hvordan du takler det...
Jeg tror også på at om regjeringen i Norge fortsetter å være så altfor snill med innvandrere som gjør lovbrudd, så kommer det til slutt å være innvandrerene som tar over Norge, og Norge blir et muslimsk land. Eller en annen religion, ikke kristen ihvertfall som det har vært til nå. Misforstå meg rett, jeg har absolutt ikke noe imot noen religioner, utenom selvmordsbomberne. Men Norge er et fantastisk godt land å bo i, og selv om jeg ikke er kristen, så tror jeg på at det er på grunn av de kristne grunnverdiene landet vårt har. Det hadde nok aldri vært så godt å bo i dette landet om ikke det hadde vært kristent. (alle avgiftene kommer etterhvert som landet blir mindre kristent. Hehehe, neidaaa.. men alle avgiftene kunne vi vært foruten, vi betaler jo skatt. Greit om det er noe som skal bli bygd, feks Nordhordlandsbroen måtte vi betale i 10-15 år for å betale ned hvor mye den kostet. Og bompenger for å spare opp penger til en ny tunnel mellom Åsane og Hordvik og sånn.. men alle de avgiftene som kommer når man kjøper seg bil, syns det er litt sånn småunødvendig.. selv om det kanskje er nødvendig likevel.. veit ikke, men Norge har ihvertfall utrolig mye avgifter på veldig mye...)
Og jeg tror faktisk på kjærlighet ved første blikk. Random sagt, men jeg gjør det. Eller jeg tror på forelskelse ved første blikk. Kjærlighet var vel kanskje å ta litt hardt i...
Dag 19 - Fortell om familien din
Familien min? Hvilken familie? Neida. Ha---haaa---haaa... døødsmorsomt. Næt. Jeg er oppvokst i en svær familie. Utenom mamma og pappa så har jeg fire søsken, som alle er eldre enn meg. Eldste søstera mi er 15 år eldre enn meg, så kommer ei på 14 år eldre, 11 år eldre, og til slutt brodern som er 6 år eldre enn meg. Attpåklatt? This is she. Da jeg var sånn 5 år, så møtte eldste søsteren min sin fremtidige mann. De giftet seg i 1998, og fikk ei jente i 2001 og en gutt i 2002, og jeg er så vanvittig glad i dem at det ligner ikke grisen. Søsteren min som er 14 år eldre enn meg er fortsatt singel, og er veldig flink til å lage smoothie selv om hun ikke har blender! Mange sier at vi ligner, og kusinen til mamma kaller ofte meg for Jorun.. (hun heter det). Elisabeth på skolen synes vi ligner både i utseende og personlighet, jeg syns ikke vi ligner så veldig på noen av delene. Utenom humøret, hehe..
Birte, som er yngste søsteren min, fant sin mann Øyvind på folkehøyskole i 1999, og giftet seg i 2003. I 2007 fikk de sin første jente, og i august 2010 fikk de sin andre. Om jeg er heldig tante så veit ikke jeg! Birte er forresten veldig flink til å si ting feil. Eksempel: "Se Guro, der står det et ensomt tre i skogen".. Det er utroooolig morsomt til tider!
Hallgeir, som er min eneste bror, er verdens beste bror. Han også kommer med mange gullkorn, som en gang for mange år siden da han ble litt sur på meg i en diskusjon, og ut av munnen på ham kommer det styggeste jeg noengang har hørt (not): "Kjøp deg en sopp og kall ham for Børre!!!!". For å si det sånn... sinnahumøret vårt forsvant fort da. Begge to knakk sammen i latterkrampe, og jeg kaller ham for Børre fortsatt til tider.
Mamma og pappa er gamle. Det er det de fleste sier til meg når jeg forteller om dem. Pappa er snart 64, og mamma er snart 62. Men siden de har meg så er de litt hipp fordi om. Haha, kødder. De er veldig greie, begge to elsker å gå turer, og begge to synger i kor.. og det har de gjort så lenge jeg har levd, pluss litt til. Bombe at de møttes i kor. De har vært gift i 35 år eller noe.. Det er faktisk ganske lenge.. VELDIG lenge. Mamma har litt sær humor, men det er veldig gøy når hun begynner å tenke på kuspene-fortellingen hennes, og knekker sammen i latterkrampe før hun har omtrent begynt på historien. Det er ekstremt underholdende å se på, spesielt visst tante Kari er der med henne, for da sitter de der begge to og holder på å daue av latter mens vi som skal få høre historien bare sitter og der og ser ut som noen nydyrka spørsmålstegn. Pappa er veldig ertete, jeg husker han sa til meg når jeg var liten at det var fordi han var så glad i erter. Hver gang han spør etter servietter, så sier han: "ser vi etter servietter" (got it? ser-vi-etter-servietter). Han er veldig veldig veldig glad i klassisk musikk, så jeg fikk sjokk den ene gangen vi satt i bilen og jeg satt på Nightwish og han skrudde opp.. Nightwish liksom... Mozart slash Nightwish, same shit. ? Nai.
Jeg kunne fortalt så veldig veldig veldig mye mer, men da hadde jeg ikke rukket lunsjen. hehe... og det hadde blitt litt for mye tror jeg. Men om alle i familien min er hjemme samtidig, så kan besøkende få sjokk. No kidding.. Det er roping rundt i hele huset etter mamma, også et irritert svar fordi den som roper ikke kan komme inn på kjøkkenet og si det istednfor å skrike gjennom halve huset, unger flyr frem og tilbake og opp og ned trappene, søskenene står og har latterkrampe med alle (eller ihvertfall søstrene) utrolig høylydt latter, og alle guttene sitter egentlig bare i sofaen og leser blader eller aviser for å unngå maset. Det er kjempestandard. Men jeg er glad for at det er sånn, eller så hadde det ikke vært min familie. :)
--------------------
Dag 20 - Hvor viktig synes du at utdanning er?
Dag 21 - En av favoritt tv-seriene dine
Dag 22 - Hvordan har du forandret deg de to siste årene?
Dag 23 - Bilder av fem attraktive kjendiser
Dag 24 - Favorittfilmen din og hva den handler om
Dag 25 - En som fascinerer deg og hvorfor
Dag 26 - Hva slags mennesker tiltrekkes du av?
Dag 27 - Et problem du har
Dag 28 - Noe du savner
Dag 29 - Mål for de neste 30 dagene
Dag 30 - Oppturer og nedturer den siste måneden
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar