24.2.11

What the fuck is wrong with me..

Har en skikkelig nede-periode for tiden. Og må få det ut et sted annet enn i dagboken. Jeg er skikkelig irritabel, og bare i generelt dritthumør. Føler meg ikke som meg selv i det hele tatt. Hva er i veien med meg? Jeg tenker at det kan være at jeg har helt sykt hjemlengsel, at jeg er lei av å henge på de samme stedene, med de samme menneskene (som forresten egentlig er fantastiske, men som jeg blir litt lei av når jeg henger med de 24\7). Det kan også være at jeg er dritlei av å bli kalt for blond hele forbanna tiden, at jeg faktisk vil at folk (sånn som de hjemme) skal se meg for annet enn blond og dum og masete.. jeg er faktisk ikke bare det, det er noen på skolen som har oppdaget, men langt ifra alle de jeg er med. Alt jeg sier og gjør, uansett om noen gjør eller sier noe teitere\blondere enn meg, så er det jeg som er dummest og blondest. Og alt er min feil. Alltid. Men slik har det alltid vært, jeg er den store syndebukken som alle skylder på uansett om noen har gjort samme greien 10 ganger før meg. "Marta, hold kjeft, Marta, ikke gjør sånn, Marta, slutt med det der". Drittlei, drittlei, drittlei. Hvorfor i helvete er det kun jeg som får skylden for ting andre gjør? Og hvorfor er jeg alltid blond og dum, og ingen andre er det? Hvorfor er det jeg som får alt dritet?
Mange vil sikkert påstå at jeg bare snakker bull nå, og at ingenting av dette her er sant. Men det er sånn jeg føler det. Jeg føler at jeg egentlig bare er her for at folk ska ha noe å le AV, ikke MED, men AV, og at jeg bare er her for å få skylden for alt ingen andre vil ha skylden for.
Jeg vil være respektert som person, jeg vil være den personen som faktisk gjør noe uttav seg, som ikke bare er her fordi det var ingen andre å le av, så de ler av hun som sier noe teit med en gang kjeften åpner seg.
Til og med dialekten min er fæl. Bergensk er den absolutte fineste og mest unike dialekten i Norge. Ingen annen dialekt er lik bergensk. Og hva faen kan jeg for at jeg er fra Bergen? Jeg har ikke bestemt at jeg skal snakke bergensk, jeg liker å snakke bergensk, og skal aldri skifte dialekt. Skarre-R? Ja takk, for man hører ihvertfall R-ene i ordene som blir sagt. På østlandet og i Trøndelag har de omtrent stumme r-er, s hva faen har de å klage på R-er etter? "Skarre-R er en talefeil, når du snakker hører vi bare R-er". Da må dere vaske ørene deres, ihvertfall. Og begynn for faen å respekter andre dialekter, tenk så fælt det hadde vært om hele Norge hadde gått rundt og snakket med sånn ekkel rulle-r eller stum-r? Eller trøndersk. Da hadde jeg flyttet til England og begynt å snakke engelsk med britisk aksent.

En ting jeg har som dere som kommer med dritt til meg ikke har ihvertfall: Jeg gjør sjelden narr av noen, med mindre jeg vet at det er greit for dem. Jeg ser på en person når jeg går for langt, og det er mye viktigere enn å ha 500 i iQ. Jeg driter vel faen i om jeg har lavere iQ enn en flodhest. Det er ikke det jeg ser på som viktig her i livet, det viktige er å være snille mot hverandre.... og jeg gir faen i om dere er enig eller ikke, men tenk over det når dere snakker om\med meg. For nå for tiden skal det ikke mye til for at jeg klikker.... og jeg er redd for at det en dag kommer til å koke over...

Fy faen, jeg gleder meg til vinterferie.


(dere som tenker å gå på FHS og leser dette: Det er veldig gøy. Selv om det ikke høres ut som i dette innlegget. Men alle blir lei iblant....)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Stå på Marta :-D I know how it feels :)
Du må ikkje tenke at du ikkje e smart, for det e du faktisk. Du har jo en utdanning(fagbrev right?), du har/hadde gode karakterer :) Husker eg var skikkelig misunnelig på enelleranna stil du fekk 6ar på elns :-p

Du kommer deg igjennom denne perioden og, det vet eg.

Klem fra Synneva :) (haha, håper det hjalp litt på?)

- Blondie. sa...

Synnevamoren, den 6eren va i tiende. Utdanningen eg har tatt trenger man ikkje være smart for å ta. Nei, eg e ikkje smart, har endelig innsett det.
Men ja, det hjalp litt ;) hehe. takk :) <3

synneva&stølina sa...

Du må jo være smart på DIN måte for å ta den utdanningen! Eg hadde aldri i livet greid den utdanningen, så jo.. du e nok smart :) Og du hadde jo gode karakterer på skolen(vertfall det eg husker), du e flink til å argumentere bra og alt det der:) Så jo, du e faktisk ganske smart:)
Ikkje noe at du har innsett at du ikkje e smart her i gården! :-D
Du e kanon :)

eeh.. Synneva again :p

- Blondie. sa...

aww :) thank youuu! <3