30.8.09

Ikkje veldig klar for jobbing igjen...

På torsdag kom vi hjem fra en flott ferie i Danmark og Stavanger. Eller det vil si; de tre første dagene i Danmark dreide seg for det meste om kjøring. Jækli kjedelig. Men fikk sett mange vindmøller. Wee.
Vi tok altså båten fra De Sørlige Stater (Krsand) tirsdag morgen, kjørte te Sørlandet på mandagen etter å ha hatt en finfin helg med Anita og Marius og Alan Jackson. Så leitet vi etter sovested i Krsand/omegn, men fant intet som passet oss. Eller vi fant campingplass der vi kunne sette opp telt, men det teltet vi hadde med oss var hull i. Eeeeeehhhjjadda. Så det endte med at vi sov i bilen. Tok sin tid før vi sovnet, men tok ikkje mange timer før vi våknet stivfrosne (bokstavelig talt: både stive i nakke og hakka i hjel kalde). Klokken på mobilen viste 03.30. Fikk vi sove igjen? Nuuup. Så vi kjørte te kaien/havnen/call it whatever you like, som båten skulle gå fra klokken 8, og va første vanlige personbil i køen. Ellers var det kun trailere, lastebiler og tyske campingturister. Det skuffende var at vi var andremann, og ikkje førstemann inn på fergen. Neida, der skulle en jækla nylakkert mann ta plassen vår. Egentlig driter eg i det, for vi kom før enn han ut. Hohoho.
På fergen fikk vi servert njudelig frokostbuffè, og hadde vårt eget bord som vi kunne komme og gå til. Herlig, herlig. Taxfree'en ble som vanlig hyppig brukt, som vanlig..
Så kjørte vi nedov.. seriøst.. du gidder ikkje lese alt dette her sant?!
Kort oppsummering:

Natt 1: Hotell fordi vi ikkje fant nåke anna. Fikk rabatt.
Natt2&3: 5stjernershytte ("luksushytte")på et fantastisk feriesenter i Bogense på Fyn.
Natt4: Hotell i Grenå, en liten koselig landsby helt med Kattegat på Jylland. Va på Kattegatsenteret, og en rusletur på stranden/kystlinjen/moloen. Moloen stinket råtten egg sammen med råtten fisk. Æsj.
Natt5,6&7: Zleep hotell i Ålborg. Kjempebillig hotell, veldig greit, men forferdelig by som vi gikk oss vill i lørdagskvelden. Og det kom 6-7 politibiler med sirene på den veien vi kom fra. Spoooookyyyyy...
Så reiste vi te Norge igjen tirsdagen, spiste faaaaaaaaaaaaantastisk lunsj på båten, ALTFOR god!!!! Reiste opp te Hallgeir i Stavanger og var der 2 netter :) Kjempekoseligt! Storsenteret Kvadrat e et håpløst senter for turister, umulig å finne fram.
Torsdag kom vi hjem igjen, veldig veldig deilig! Vi va så flinke at vi pakket ut med èn gang, og ryddet litt siden vi fikk besøk fredagen av en kompis av Oddvar og damen (Arnt Olav og Alice). Oddvar hentet de på flyplassen 07.40 fredagsmorgen! Mens eg lagde frokost og prøvde å rydde litt til. Oddvar og Arnt Olav satt og spilte Fifa09 hele dagen, ikkje kødd engang, mens eg og Alice skiftet på å se på og å sove på sofaen. Eg drømte om et monster som ville ta meg, men ikkje spise meg, siden den kun spiste umettet fett.. Ehjada, normale drømmer her i gården!
På lørdag kjørte Oddvar gjestene våre i bryllup på Hjelmås, mens eg tok imot andre, litt mer kjente gjester her hjemme. Birte, Øyvind, Guro og Jorun va her på middag :) Kjempekoselig! På menyen sto det tacos med ørret istedenfor kjøttdeig, og hjemmelaget guacemole som eg og Birte lagde. Det e helt fantastisk godt, e du på slankern så e det kjempebra å ete viss du har lyst på meksikansk! (Ørret fra Osterøy! :P)
Idag har vi bare sett på tv og sittet på dataen. En helt vanlig søndag altså. Gjestene fòr idag tidlig før eg va stått opp.

Og imorgen begynne eg på jobb igjen. Skummelt. Ska begynne i første klasse, assistentgreie. Vet ikkje om eg e overnervøs, men gruer meg ihvertfall nåke gruuuuuuusomt! Men det går nok sikkert bra..



5stjerners hytten :)

Oddvar e steeerk :p den steinen veie 4 tonn eller nåke sånn

kul fisk =)

susselusse seler :)

the boooaaat

Ingen kommentarer: