17.6.11

Jente (20) søker leilighet.

Om litt over en mnd begynner jeg i jobb. Jeg gleder meg supermye, egentlig! Tjene penger igjen, ha en skikkelig grunn til å stå opp tidligere enn 12-1 på dagen (det har jeg gjort i en mnd nå, er superutslitt bare etter det..), og være jevnt sosial hver dag. Noe som det ikke har vært så veldig mye av etter jeg sluttet på Voss, føler jeg ihvertfall. Å gå fra å bo med 80 andre mennesker, henge rundt med dem hver dag, til å komme hjem, være ca alene i huset i tre uker, det er en liten stor kontrast. Og det skal bli verre, skjønner du. Fordi jeg har jo vært husets big boss i tre uker mens foreldrefolket har vært på ferie, broren min har vært her også, men han har jobbet, så det har liksom ikke vært han som har styrt den skuta. Men etter planen, visst alt går etter planen, selvsagt, så skal jeg flytte 100% for meg selv. Helt alene. All clear. Ingen andre i leiligheten jeg forhåpentligvis en gang skal flytte inn i. For det er der problemet ligger; Alle søker jo leilighet nå. Nye studenter i august har allerede begynt. Vedder på det. For jeg har ikke fått svar på en eneste leilighet jeg har sendt mail til (ok, det har bare vært tre leiligheter jeg har likt så godt at jeg har sendt mail på de.. but they don't aaanswer meee!). Og det er spesielt èn leilighet jeg har lyst på... Den ligger nokså nært jobben, jeg kan sykle til jobben på sikkert et kvarter (noe som er luksus for meg, for tidligere jobber har jeg måttet BUSSE i en og en halv time..), og den hadde de søteste små vinduene i stuen. Også er den stor (60kvm) og billig til å være så stor, i forhold til VELDIG mange andre leiligheter som ligger utpå finn.no. Jeg sendte mail til huseieren på mandag, og har sjekket mailen min 4-5 ganger daglig siden. Til vanlig sjekker jeg mail 1, maks 2 ganger daglig.
Jeg har også fått tilbud om en leilighet på Danmarksplass. Men jeg kan ikke bo der, fordi jeg har støvmiddallergi. Og Danmarksplass er som kjent det mest trafikerte stedet i hele Bergen, og har til og med fått avisreportasje om hvor mye forurenset det er der. Og jeg hadde astma når jeg var liten. Jo, det er faktisk litt relatert. Den kan komme tilbake.. WÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ.
Dette ble et kort innlegg, men det er en måned siden forrige klage-innlegg, så tenkte jeg bare måtte. Selv om dette ikke var klaging sånn egentlig, dette var bare et rop om hjelp (evt. leilighet).
Steder jeg vil bo i Bergen:
- Minde
- Storetveit
- Bønes (ikke FOR langt ute,kanskje..)
- Sletten
- Slettebakken
- Wergeland
- Nesttun\Hop\Paradis\oppider
- Landås
- Sandviken. Ligger langt nede på lista, men sier ikke nei til en søt leilighet der..

Så visst noen av dere som ikke leser bloggen min (I know who you are!) vet om en leilighet, passe stor, til under 6000 som blir leid ut (ikke i bofellesskap), TA KONTAKT VÆR SÅ SNILL! Da vil jeg elske deg for alltid (visst jeg får leiligheten, vel og merke).Sånn ser jeg ut nå. Jeg MÅ ha leilighet. Deeeesperaaat. Eller...litt.

Ingen kommentarer: