14.3.11

And all I want is to be home.....

Tilbake på skolen nå, etter en helg på Voss sammen med Gunhild og Vanja. Vi skulle være frivillige på Vinterveko. Noe som ligner på det opplegget som er under Ekstremsportveko, bare at det er vintersport. Arrangøren hadde spurt læreren vår om hun kunne spørre om noen fra Film og fotoklassen ville være som frivillig for å ta bilder, fordi det trengte de. Vi tre meldte oss frivillig, jeg var utrolig usikker på om jeg skulle være med eller ikke, siden både pappa og Synnøve hadde bursdag denne helgen, og jeg egentlig hadde trengt å være mer hjemme enn hva jeg var. Jeg var hjemme fra fredag til torsdag formiddag, men hadde noe å gjøre hele tiden, så fikk nesten ikke slappet av. Utenom når jeg satt på hesteryggen, og så film med Sandra og Vegard. Så reiste jeg opp igjen på Voss torsdag, opp til Vanja, opp til Vandrerhjemmet på Voss. Kunne gjerne hatt noen dager til hjemme, og det kunne jeg hatt også, det er egentlig det verste med hele greiene. Å tenke på at jeg kunne fått fire dager til hjemme, som jeg kunne brukt på å besøke skolen jeg jobbet på ifjor, være med Synnøve og være mer med Sandra. Og feire bursdagen til pappa og Synnøve, ihvertfall være der når de har bursdag... Og truffet tantebarna mine mye mer enn hva jeg har gjort. Og gjort mye som jeg ikke fikk gjort fordi jeg skulle på Vinterveko. Skulle aldri meldt meg på.... har kastet bort en helg, fire dager, på noe som faktisk var helt seriøst ment bortkastet. Ingen trengte oss, de hadde leid inn egne fotografer, ingen visste om at vi skulle være der engang utenom hun som hadde spurt oss, og hun var ikke der vi var. Så at vi har brukt så mye penger (450kr i overnatting for en tre netter høres sikkert utrolig billig ut, og det er det forsåvidt også, men ikke for folkehøyskoleelever som ikke eier en mygg i lommeboka engang, og i tillegg skal spise litt gjennom fire dager. Det blir dyrt. La oss si litt over 1000 kr. DET ER SÅNT JEG IKKE HAR RÅD TIL I ÅR!!..) er helt utrolig. Vi skal til London neste uke, og hadde jeg ikke brukt de 1000 kr på noe jeg absolutt ikke hadde trengt å bruke de på så kunne jeg hatt 1000kr ekstra til London-turen. Tenk det da! Kunne kjøpt..----ekstern harddisk!

Men ihvertfall. Hjemlengsel, ja. Igjen. Jeg føler ikke at noe har bedret seg i vinterferien, alt er som før. En viss person på skolen går og trakker meg ned i gjørma hele tiden, han begynte med det med en gang han så meg idag omtrent. Og joda, jeg ga jo beskjed, jeg syntes ikke det var noe gøy i det hele tatt. Jeg er nesten sikker på at øynene mine nesten var røde av raseri etter en stund, men fikk høre av Elisabeth etterpå at det virket som jeg ikke mente det. Jeg er ikke flink til å være sinna på skikkelig. Har vel dårlig erfaring med det... tror jeg. Liker ikke å være sur, men liker enda mindre å ikke bli tatt seriøst. Det suger. Spesielt når det er foran hele skolen, nå vet jo sikkert alle at jeg er den blonde dumme skarre-r-bergenseren som er gøy å være med fordi jeg alltid sier noe teit... Det er faktisk ikke så gøy å gå rundt med det stempelet midt i trynet, tro det eller ei.. Tør nesten ikke si noe blant folk jeg aldri snakker med på skolen lengre, fordi jeg er livredd for å si noe teit. Før pleide jeg ikke bry meg så veldig. Men når det blir prippa på hver gang jeg åpner kjeften, så er det litt vanskelig å ikke bry meg. Jeg er blitt skikkelig sjenert, tør ikke starte en samtale, for er redd for at det er teit tema... jeg gleder meg til å komme ut i jobb igjen, der folk tar meg seriøst, og der jeg kan erfare ting jeg vil erfare (det hørtes koffert ut, men det var ment som voksen-barn-samhandling og sånn). Og jeg gleder meg ihvertfall til å bli respektert, å bli godtatt for den jeg er, og å henge sammen med verdens beste venner hjemme. (Har gode venner på skolen altså, det er bare jeg som ikke er nok takknemlig for det til at det telles i humøret mitt, og det burde jeg være, for det er så mange utrolige personer\personligheter her som jeg kommer til å savne masse når vi slutter, men klarer ikke helt å se det nå...hodet mitt er for fullt med andre ting. Negative ting)

Og solen skulle stått opp....

Ingen kommentarer: