Og Marta is on the horse again..
Som kanskje NOEN av dere har fått med dere (hvis det er noen "noen") så har eg begynt å ri igjen. HERLIG! Etter ett år i "permisjon" fra hestenes verden så begynte eg igjen i september nede hos Åsa. Første ridetime rei vi på tur opp på en tursti inne på Tveiten.. der det forresten står et badekar.. Det var kjempegøy, rei Ludvig og han tok strak gallopp bortover jordet. LUDVIG altså. Treigingen sjøl :)
Så var Synneva så grei at hun kom ned til stallen en tirsdag og tok bilder mens vi rei. Da rei eg Kirstiva. Henne har jeg ridd èn gang før, og da bukket hun med meg oppover hele beitebakken som vi pleier å gallopere opp til tider. Ja, det var kjempegøy, men har aldri ridd hun etter det igjen før nå. Og hun var utrolig herlig! Kjempelett på skjenkelen, og samtidig noe å jobbe med. Ikkje bare en hest som gjør alt du sier, eg har ikkje helt sansen for de. Trenger liksom noe å jobbe med om man skal lære noe. Og betaler eg 200kr for en ridetime så har eg LITT lyst å lære noe ihvertfall.

Kirstiva VIL ikkje den veien.. (ok da, skal ikkje si noe, du ser på armene mine at eg ikkje strevde med å få henne til å gå til høyre..)
Skjønner veldig godt hva Åsa mener når hun sier at eg må bøye albuene mine..Det ser ikke så veldig pent ut akkurat, med strak ut albuer.På tirsdag rei eg araberen Shatan, han har eg òg bare ridd èn gang før. Då gikk eg skjelven av hesten og sa: "den hesten hater meg". Uten at eg egentlig ikkje heeelt husker hva gale han gjorde.. Men på tirsdag var han fantastisk! Han vil eg så absolutt ri en gang til! Helt herlig, og så fantastisk i både gallopp og trav.. :)
...Så nå har eg sendt melding til Åsa og spurt om eg kan ri Kirstiva eller Shatan på tirsdag-igjen.
19 år!
Ja, og forresten, eg hadde bursdag på tirsdag. Wee. Så nå e eg 19 år, og ett år fra å være voksen (ifølge ungene på SFO). Så det e knall! (klarte forresten å glemme å slå på vekkerklokken på bursdagen min. Så Oddvar kjørte meg til jobb. HIHI)
2 kommentarer:
lettere å skrive bokmål når man alltid har gjort det ;)
brorsan
Legg inn en kommentar